I CrewPlan kan du oprette alle de brugergrupper du ønsker, det er oplagt til at opdele jeres frivillige i grupper som I har behov for at kunne kommunikere særskilt med, eller til at styre hvilke vagtplaner eller Intranet-emner de kan tilgå. Det er IKKE det samme som roller men der er ligheder.
Du kan f.eks. nemt sende en email til alle trænere hvis du har oprettet en brugergruppe "Trænere". Så kan du med et enkelt tryk vælge træner-brugergruppen og sende dem en besked. På samme måde kan du oprette et emne i Intranet som kun medlemmer af Trænere kan se og læse.
En anden model kan også være at I samarbejder med en anden forening som f.eks. skal være frivillige og stå for P-Service. Så kan I oprette en brugergruppe "Ekstern håndboldklub" og invitere de frivillige fra klubben til at oprette sig sådan at de automatisk bliver medlemmer af den brugergruppe. Dernæst lave en vagtplan som kun medlemmerne af "Ekstern håndboldklub" kan se og tage vagter i. På den måde er det nemt at styre hvilke vagter de tilmelder sig, samt senere eventuelt at afregne antal frivillig-timer der er ydet.
I ovenstående eksempel er der oprettet 4 brugergrupper med medlemmer. En frivillig kan sagtens være medlem af flere grupper samtidig - eller ingen.
Direkte link til at blive oprettet i brugergruppe
You could also use the usergroups to keep track of which volunteers comes from specific campaigns, perhaps you have arrangement with the local scouts and share a signup-link with them to be able to organise volunteering organisations even better.