Hvem bruger CrewPlan

CrewPlan gør arbejdet som frivilligkoordinator nemmere i praksis. Vi har hjulpet tusindvis af frivillige med nem adgang til vagtplaner, bedre kommunikation og sjovere frivilligt arbejde.

CrewPlan bliver bl.a. brugt hos Sygehusene i Region Syddanmark, Sønderborg Kommune, Slagelse Kommune, Aalborg Kommune, RF Experience, foreninger på Roskilde Festival, ISS Klub Frivillig, Copenhagen Jazz Festival, flere regionale spillesteder og en række foreninger Danmark rundt.

Herunder kan du læse udtalelser fra udvalgte partnere der bruger CrewPlan.

Region Syddanmark - Sygehus Sønderjylland

"Sygehus Sønderjylland har anbefalet CrewPlan til andre sygehuse i Region Syddanmark..."

Frivillig SHS forside

Sygehus Sønderjylland har en lang og stolt tradition for samarbejdet med frivillige til glæde for borgere, medarbejdere og de frivillige selv. I dag er der ca. 150 solo-frivillige som udfører opgaver af social, omsorgs- og medmenneskelig karakter på sygehuset. Disse frivillige er ikke tilknyttet en forening, men organiseres af hospitalets frivilligkoordinator. Derfor er der et stort behov for både registrering af de frivillige og styring af deres aktiviteter igennem vagtplanlægning og intern kommunikation. Derfor har Sygehus Sønderjylland indgået en samarbejdsaftale med CrewPlan som leverer et IT-system der har disse og mange andre nyttige funktioner.

CrewPlan er blevet valgt fordi systemet kombinerer en attraktiv pris og en intuitiv interface, som er vigtig da størstedelen af sygehuset frivillige er ældre der kun har basale IT-kompetencer. Igennem en dialog med udvikleren har Sygehus Sønderjylland fået indført flere nye funktioner i systemet så det kan dække alle vores behov. Mark som står bag CrewPlan er altid lydhør over for nye ideer og implementerer dem hurtigt og elegant. Desuden er det nemt at få support og løse små problemer uden at vente timevis i en kø.

Sygehus Sønderjylland har anbefalet CrewPlan til andre sygehuse i Region Syddanmark da det er et udmærket redskab til kapacitetsopbygning af frivillighed og styring af frivillige indsatser.

Sygehus Sønderjylland
Tatiana Rusuberg, Frivilligkoordinator

Sygehus Sønderjylland

Region Syddanmark logo

Sønderborg Kommune

CrewPlan og Sønderborg Volunteers - en del af det gode kulturliv.

I forbindelse med Sønderborg Kommunes opbygning af et frivilligkorps til afvikling af Tour de France i 2021, har de indgået et 2 årigt samarbejde med CrewPlan.

CrewPlan blev valgt som leverandør både på grund af systemets brugervenlighed og mange funktioner, men også i høj grad på grund af folkene bag CrewPlans mange års erfaring.

Sønderborg Kommune er kendt for at satse på store begivenheder, der trækker tusindvis af gæster til området. Eksempler er Tour de France, Stella Polaris, Zulu Sommerbio, PostNord Danmark Rundt og Folkefesten d. 11 juni på Dybbøl Banke. Så store arrangementer kan kun lade sig gøre takket været de mange frivillige, der får den brede vifte af opgaver til at gå op i en højere enhed.

Med CrewPlan som event-og frivilligsystem kan Kommunen nemt rekruttere frivillige, samtidig med at det sikres at indsamlede data opbevares sikkert og i overenstemmelse med GDPR loven. De mange frivillige kan selv opdatere deres kontaktoplysninger og får nemt mulighed for at vælge mellem de mange spændende opgaver.

Sønderborg Kommune
Kultur, Event, Idræt og Fritid
Perlegade 53, st.
6400 Sønderborg

Frivillig i Sønderborg Kommune

Sønderborg Kommune logo
Sønderborg Kommune logo

Slagelse Kommune

Når Tour de France kører igennem Slagelse Kommune er CrewPlan med til planlægningen.

Slagelse Kommune

Når Tour de France kører igennem Slagelse Kommune i 2021, er der flere hundrede frivillige der hjælper med at sikre en god oplevelse for både deltagere og publikum.

Til rekruttering og planlægning af denne kæmpe folkefest, har Slagelse Kommune valgt at anvende CrewPlan for at sikre både arrangører samt de frivillige en nemt tilgængelig fælles platform hvor det er nemt at rekruttere de frivillige, samt kommunikere i tiden op til samt mens Tour de France Caranvanen kører igennem det smukke sommerland.

Med CrewPlan kan de frivillige nemt blive tilmeldt samt selv holde deres oplysninger ajour, opgaver og vagter er nemme at planlægge for Slagelse Kommune samtidig med at de frivillige har en nem og overskuelig adgang til hvilke opgave de kan tilmelde sig til.
CrewPlan sikrer at de frivillige modtager en sms før deres vagt starter sådan at alle frivillige er klar på deres poster på dagen.

Som kommune er der skærpet opmærksomhed på at overholde GDPR reglerne til punkt og prikke, derfor er det essentielt at kunne dokumentere at frivillige har accepteret privatlivspolitik og brugsbetingelser før end de bliver registreret. CrewPlan er udviklet fra starten med Privacy-by-design for at sikre at alle regler overholdes og kan dokumenteres.

RF Experience

RF Experience sætter den unikke viden og erfaring fra Roskilde Festival i spil, CrewPlan spiller med...

RF Experience bruger CrewPlan

I RF Experience samler vi al den viden og erfaring, vi har fra Roskilde Festival, og sætter den i spil i andre sammenhænge. 
Uanset om det gælder musik, kunst og kultur, el og sanitet eller ledelse af frivillige og rådgivning og håndtering af sikkerhed, er vi klar til at omsætte den ekspertise, som arbejdet med Roskilde Festival genererer, til at skabe og understøtte store arrangementer og events af høj kvalitet.

Siden 2018 har RF Experience anvendt CrewPlan til at planlægge vores medarbejderes vagter til koncerter og events, hvor vores eget mandskab samt eksterne leverandører står for teknik ved nogle af Danmarks største koncerter og begivenhender.

Med CrewPlan sikrer vi vores medarbejdere og leverandører adgang til up-to-date informationer som de skal bruge, for at levere den bedste kunde- og publikumoplevelse. I Intranet modulet i CrewPlan kan vores medarbejdere nemt finde alle de dokumenter de skal bruge, som leder giver det et nemt og hurtigt overblik over hvilke ressourcer der er på opgaven og hvor meget tid der er planlagt til kunden.

Samarbejdet med CrewPlan lever op til vores forventning om en professionel og brugervenlig IT platform til både medarbejdere og frivillige, muligheden for at lægge vagtplaner for vores medarbejdere direkte fra mobilen, gør det nemt og hurtigt at få styr på alle forhold omkring planlægningen.

Vores oplevelse med CrewPlan er særdeles positiv, vi får en personlig og særdeles hurtig support og som platform for vores medarbejdere får vi opfyldt alle vores ønsker, nemt hurtigt og til en særdeles attraktiv pris.

Dennis Pallesgaard
RF Experience

RF Experience bruger CrewPlan

SNIK atletik

CrewPlan skaber et hurtigt overblik

Siden starten af 2018 har SNIK Atletik brugt CrewPlan til at rekruttere frivillige til deres tre store løb som afvikles hvert år. Gjensidige Den Grønne Halvmaraton med ca 3.000 løbere er den helt store begivenhed hvor ca 250 frivillige sikrer at løbets deltagere får en fantastisk og sikker løbeoplevelse.

De 5 personer i løbsledelsen bruger CrewPlan til at planlægge en lang række opgaver, som de 250 frivillige selv har mulighed for at vælge nemt og bekvemt. Niels Kristensen fortæller at der anvendes omtrent 200 timer på planlægning – et meget væsentlig tidsbesparelse opnås ved at bruge CrewPlan frem for den traditionelle tilgang med excelark, emails og smsbeskeder. Når de frivillige selv opretter og vedligeholder deres kontaktoplysninger og selv vælger opgaver, kan løbsledelsen bruge deres tid på de mere interessante opgaver og dermed sikre en bedre oplevelse for alle.

Ud over Den Grønne Halvmaraton arrangerer SNIK Atletik også Trailløbet Soultrail i samarbejde med DGI. Løbet foregår i Rude skov med ca 635 løbere. Der hjælper ca 55 frivillige igen med at få løbet afviklet på en sjov og sikker måde. CrewPlan er igen med til at lade løbsledelsen få et hurtigt overblik over alle de planlagte opgaver.

Valentinsløbet i Dyrehaven med ca 350 løbere er det mindste, med ca 350 løbere og 25 frivillige. Alligevel er opgaven med at koordinere alles opgaver, kommunikere med de frivillige gjort nemmere med CrewPlan.

Niels Kristensen, SNIK Atletik

SNIK Atletik logo
SNIK ATletik, Den Grønne Halvmaraton

Ungehus og spillested Tapperiet i Køge

CrewPlan gør det nemt og overskueligt

Jon Pejtersen fra Tapperiet fortæller om CrewPlan. (Videoen varer ca 45 sekunder)

Vi har på Tapperiet brugt CrewPlan til at lægge vagtplaner i et års tid.

Så snart CrewPlan er blevet sat op, er det nemt og overskueligt at bruge og vi er glade for fleksibiliteten i systemet og den nemme måde som både brugere og administratorer kan tilgå vagterne på.

CrewPlan virker!

Jon Pejtersen - projektmedarbejder - Tapperiet i Køge

Spillestedet Tapperiet logo

Skråen i Nordkraft

CrewPlan skaber et hurtigt overblik

Som en musikforening og et spillested, der i over 40 år har leveret kulturoplevelser i Nordjylland, som i høj grad er baseret på frivilligt arbejde, har CrewPlan nu gjort det lettere for os at bemande vores vagter og skabe et hurtigt overblik over vores mange frivillige.

Med CrewPlan sparer vi en masse tid, når det kommer til koordineringen og planlægningen af vagterne til vores frivillige, da vi nu nemt kan oprette alle vores arrangementer og vagter i CrewPlan, gøre dem tilgængelige for de frivillige og lade tilmeldingsprocessen gå helt automatisk. Derudover har CrewPlan gjort det hurtigere og mere effektivt for os at kommunikere med de frivillige via mail, sms og intranet-funktionerne, hvilket er til stor glæde for os alle sammen.

Vores frivillige er ligeledes meget glade for brugen af CrewPlan, hvor de nu altid har hurtig adgang til vagtplanen, og hvor de nemt kan tilmelde sig vagter og samtidig følge med i bemandingen på øvrige vagter.

Samarbejdet med CrewPlan er helt forrygende, og det er fantastisk at have en udbyder, der er villig til at foretager ændringer og tilføjelser for at imødekomme vores behov og gøre vores arbejde nemmere og mere overskueligt.

Line Jensen, Frivilligkoordinator Skråen i Nordkraft

Skråen i Nordkraft logo
Skråen i Nordkraft frivillige bruger CrewPlan Skråen i Nordkraft frivillige bruger CrewPlan

Mummbai streetfood

225 frivillige på Roskilde Festival 2018/19 - CrewPlan var med!

Med mere end 200 frivillige i vores madbod Mummbai på Roskilde Festival, er det absolut nødvendigt at optimere de frivilliges vagtplaner sådan at vi aldrig står med ubesatte vagter når publikum skal betjenes.

Med CrewPlan kan vi nemt oprette alle vagter der skal besættes hvorefter vores frivillige har adgang til vagtplanen på deres telefoner og selv vælger deres vagter – vi sparer en masse timer på de manuelle processer og vores frivillige er glade for selv at kunne vælge hvornår de er på vagt og sammen med hvem.

Når man arbejder i et hektisk miljø som Roskilde Festival er det super vigtigt at de frivillige husker deres vagter og møder ind til tiden, derfor er det skønt at vide at CrewPlan automatisk sender en personlig sms til de frivillige og husker dem på at deres vagt snart begynder.

CrewPlan har i samarbejde med vores hjemmesideleverandør integreret CrewPlan's API med vores eksisterende hjemmeside, sådan at vores frivillige nemt bliver oprettet og får tildelt den rette adgang.

Samarbejdet med folkene bag CrewPlan har fungeret upåklageligt igennem mange år og vi kunne slet ikke forestille os at skulle koordinere så mange frivillige uden CrewPlan.

Peter Nygaard, indehaver Mummbai Streetfood

Mummbai logo Mummbai Instagram fotostream

ISS Klub Frivillig

350 frivillige - CrewPlan gør det muligt

ISS Klub frivillig

Vi har siden starten brugt CrewPlan i ISS Klub Frivillig.

For os er det den bedste og eneste måde at styre 350 frivillige til flere forskellige events. Flere måneder forinden et event opretter vi opgaver i Crewplans nemme kalender funktion, hvor derefter de frivillige kan tage de opgaver, som passer ind i deres kalender.

De frivillige kan se hvem de skal stå med, hvad de skal lave, samt hvor og hvornår. De frivillige kan via et link på vores hjemmeside, oprette sig som frivillig og notere hvilken forening de tilhører. Det giver os et stort overblik over interesser og deres kontakt oplysninger.

Via Crewplan kan vi kontakte dem på mail og sms. Jeg vil faktisk ikke helt vide, hvad jeg skulle gøre uden...

Lasse Petersen, Formand - ISS Klub Frivillig

ISS Klub Frivillig logo

Danske Ølentusiaster - Ølfestival 2018/19

356 frivillige gjorde det muligt - sammen med CrewPlan

Danske Ølentusiasters 18. ølfestival i københavn blev en stor success, hvor mere end 350 frivillige gjorde en uvurderlig indsats for at sikre publikum en god oplevelse, hvor bryggerier, importører, håndbryggere og andet godtfolk har præsenteret det ypperligste de formår indenfor øllets verden.

Annette og Carsten har i flere år stået for at rekruttere og koordinere de mange frivillige, en opgave som traditionelt er tæt på uoverskuelig med et hav af sedler, noter, smsbeskeder og telefonopkald.

Med CrewPlan formåede de på kort tid at rekruttere og lave vagtplaner for de mange tusinde timers frivilligt arbejde til dette års ølfestival.

CrewPlan hjælper med at indsamle alle de relevante oplysninger så som tøjstørrelse, hvilken mad de frivillige vil have efter en vagt, samt hvornår de frivillige kan arbejde og meget mere.
Alle oplysninger samles via CrewPlan i et overskueligt interface, som gør det nemt at holde styr på om der nu er det rette antal frivillige til at løfte opgaven på dagen.

Samarbejdet med CrewPlan har fungeret rigtig godt, de har lyttet til vores ønsker og krav, hjulpet med råd og vejledning til hvordan vi skulle anvende systemet bedst muligt og været en god samarbejdspartner, der har været med til at gøre arbejdet med at koordinere så mange frivillige overskueligt.

Annette Thuneby, Carsten NielsenDanske Ølentusiaster

Danske ølentusiasters logo Danske ølentusiasters 18. ølfestival i københavn

Copenhagen Jazz Festival 2018/19

Over 200 frivillige hjalp til ved flere end 100 festivalvenues – CrewPlan gav overblikket

Frivillige hos Copenhagen Jazz Festival

Da Københavns største musikfestival Copenhagen Jazz Festival blev afviklet for 40. blev der atter brug for en masse dejlige frivillige til at sikre den store succes. De mange frivillige ved dette års jazzfestival fik muligheden for selv at vælge hvor og hvornår de gerne ville arbejde som frivillig igennem CrewPlan, som jazzfestivalen havde valgt at bruge som frivilligsystem.

I CrewPlan kunne den frivilligansvarlige fordele de mere end 4.500 frivilligtimer på i alt 15 individuelle vagtplaner, hvilket sikrede et nødvendigt overblik på frivillighovedkvarteret i Christianhavns beboerhus.

Samtidig gav brugen af CrewPlan de mange frivillige en nem og hurtig adgang til vagtplanerne direkte på deres telefon sådan at det var nemt at planlægge deres individuelle vagtplan.

Da en del af Copenhagen Jazz Festival’s frivillige ikke er fra Danmark var det en stor fordel at de nemt kunne tilgå frivilligsystemet på engelsk, samtidig fik de mange frivillige automatisk tilsendt en smsbesked inden deres vagter startede, dette var med til at sikre at de frivillige mødte op på det rette sted og det rette tidspunkt.

Læs mere om frivillighed hos Copenhagen Jazz Festival

Copenhagen Jazz Festival 2018

Musikklubben Elværket

150 frivillige leverer musikalske oplevelser

Musikklubben Elværket insta

Musikklubben Elværket bruger CrewPlan med stor fornøjelse, det giver overblik over vores koncerter og de frivillige som tager vagter. Det er nemt at bruge når det først er sat op. Kan varmt anbefales.

Venlig hilsen Musiklubben Elværket

Musikklubben Elværket logo

Snejbjerg byfest 2018/19

Crewplan giver tid til andre ting!

Frivillige hos Snejbjerg Byfest bruger CrewPlan til at planlægge frivilligt arbejde ved årest byfest

Under byfesten i Snejbjerg har vi altid mange frivillige i gang over flere dage.
Det har altid været en krævende opgave at koordinere alle de frivillige og utallige timer er blevet brugt på excel ark og kommunikation med de frivillige via mail, sms, Facebook osv.

Med crewplan er det blevet meget simplere og vi kan i stedet bruge tiden på at gøre byfesten endnu bedre.
Så snart vagterne er lagt ind og alle frivillige er informeret kører det af sig selv og meget nemt.

2018 var første år vi brugte crewplan og ca. 60% af vagterne blev besat den vej rundt. Vi er sikre på, at efterhånden som kenskabet til crewplan vokser lokalt vil endnu flere vagter blive besat den vej rundt.

Målet er at flere arrangementer i Snejbjerg med tiden skal kunne gøre brug af denne database af frivillige.
Den samler data på frivillige et sted, er meget brugervenlig og giver tid til at man kan bruge sine ressourcer andre steder.

Klaus Bindesbøll – Frivilligkoordinator Snejbjerg Byfest

Snejbjerg Byfest bruger CrewPlan til at planlægge frivillige

Prøv CrewPlan gratis i 30 dage

Prøv CrewPlan gratis i 30 dage

Prøv CrewPlan gratis i 30 dage

Bemærk at der er en begræsning på 25 brugere samt max 2 vagtplaner med hver 25 vagter i prøveperioden.

Navn på jeres organisation, forening eller virksomhed.
Du oprettes som administrator for kontoen.
Du oprettes som administrator for kontoen.
Du modtager en pinkode som skal indtastes inden oprettelsen.
Du modtager en bekræftelses email med login oplysninger når kontoen er klar.
Vi vil så gerne vide hvor I bor henne.
Fortæl om hvem I er, hvad I laver, hvor mange frivillige I er.